Stránka 3 z 4

Re: P-51D LOU IV (413410 E2-C)

PříspěvekNapsal: 01 led 2013, 17:32
od Henry
Serva jsem omotal jednou vrstvou papírové maskovací pásky a zamáčkl do hodně těsných výřezů. Kabely regulátoru a serva křidélek jsem zatlačil do vyříznutých mělkých kanálků a kabel serva výškovky jsem zkrátil aby nepřekážel.
Ještě jsem v zadní části trupu vyvrtal otvor pro odvod chladicího vzduchu. Do kabiny ústí za servem výškovky (pod přijímačem). Díru jsem vrtal tenkostěnnou trubkou a pak trochu upravil pájkou.

Re: P-51D LOU IV (413410 E2-C)

PříspěvekNapsal: 01 led 2013, 17:36
od Henry
A je hotovo.
Ještě koupím Li-Polky a budu čekat na počasí pro zálet.

Re: P-51D LOU IV (413410 E2-C)

PříspěvekNapsal: 03 led 2013, 14:17
od Standa
Paráda ! Taková práce se mi moc líbí !!!

Re: P-51D LOU IV (413410 E2-C)

PříspěvekNapsal: 05 led 2013, 10:15
od Henry
Díky, to potěší.
Vaše modely obdivuji a snažil jsem se alespoň trochu přiblížit.

Docela bych uvítal (a možná nejen já), kdybyste se tady na stránkách fóra rozepsal o tom, jak vy děláte povrchovku, která mě připadá dokonalá. Pár tipů a triků.

Re: P-51D LOU IV (413410 E2-C)

PříspěvekNapsal: 08 led 2013, 12:22
od Standa
Ještě jednou opakuji, že takováhle práce je perfektní a v podstatě k tomu není co dodat!
I když se neznáme, tak můj přístup i postup při stavbě i povrchovce je v podstatě totožný. Používám také Corel se stejným postupem. Přenášení šablon na model je také stejné. Jediné co dělám trochu jinak je, že nepoužívám pro barvení i větších ploch váleček, ale všechno dělám štětci různých rozměrů tzv. "kroutivým" pohybem a to proto, že se tak barva lépe dostane do všech záhybů EPP. Před zahájením práce na povrchovce si na model přenesu všechny šablony, barevná rozhraní atd. a teprve potom začnu štětcem vybarvovat, takže se mi barvy nepřekrývají. U některých modelů např. Bf 109 http://lms-archiv.webnode.cz/rc-fotogal ... /bf-109-g/ na závěr model "ušpiním" airbrašovou pistolkou. Jinak postup, který jste popsal je stejný jako můj.
Ještě jednou gratuluji ke krásnému modelu!
Trochu mě mrzí, že na tohle fórum nechodí častěji a víc lidí !? Škoda !

Re: P-51D LOU IV (413410 E2-C)

PříspěvekNapsal: 16 led 2013, 23:03
od Henry
Až Mustanga zalétám tak ještě přidám pár fotek a informací.
A pak, až budu stavět nové éro tak opět něco málo napíšu - k Vánocům jsem dostal FW-190A XL :)
Třeba to někoho naláká a podělí se také o své zkušenosti na tomto fóru.

Re: P-51D LOU IV (413410 E2-C)

PříspěvekNapsal: 28 úno 2013, 08:13
od Libor Mašík
Perfektní návod, jak z EPP udělat skoro maketu. Teď jsem zvědav jen na poznatky ze zalétání a létání.

Re: P-51D LOU IV (413410 E2-C)

PříspěvekNapsal: 08 kvě 2013, 08:51
od Henry
Konečně mohu přidat pár řádků, i když se zrovna nemám čím chlubit
První pokus o zálet proběhl už 13. ledna. Mustang se choval divně, skoro jsem ho nemohl řídit. Pak jsem ho nějak dostal zpět na zem, ale nebylo to zrovna šetrné přistání a zmrzlá hlína udělala své – ulomil jsem konec křídla. Cestou domů jsem přemýšlel co je špatně. V motorovém letu ještě snesitelné, ale při staženém plynu hodně přetažený, ani výškovka nestačila – to ukazovalo na špatnou polohu těžiště, ale to jsem přeci kontroloval. No asi jsem ho kontroloval blbě, protože nová kontrola ukázala, že je opravdu moc vzadu. Lipolka už více dopředu nešla. Posunul jsem tedy regulátor co nejvíce dopředu k motoru (musel jsem nastavit přívody k akumulátoru), ale to pořád nestačilo a tak sice nerad, ale přidal jsem cínové závaží do motorového krytu, celkem asi 18g :-o
A pak zase dlouho nic. Málo času nebo špatné počasí.

Re: P-51D LOU IV (413410 E2-C)

PříspěvekNapsal: 08 kvě 2013, 08:57
od Henry
Až v neděli 5. května jsem se dostal k dalšímu pokusu. Po prvním nezdaru jsem měl trochu obavy co mě čeká. Byly zbytečné. Šup do vzduchu a Mustang letěl jak víno. Trimování nebylo potřeba. Zkusil jsem pár obratů a zjistil, že jsem zvolil zbytečně výkonný motor. Na plný plyn je schopný stoupat kolmo vzhůru. To není zrovna maketové, ale přebytek výkonu se může hodit pro krizové situace. Mustang opravdu létá nádherně.
Bohužel jedna krizovka se vyskytla velmi brzy, ve větší vzdálenosti od sebe a asi 10m nad polem jsem zazmatkoval, ztratil orientaci a špatně zareagoval výškovkou. Už jsem jen rychle stáhl plyn a bum. Takhle to dopadá, když jde člověk létat jednou za uherský rok. Naštěstí tentokrát byla hlína velmi rozmoklá a měkká. Bilance: zlomená vrtule, vytržená matice držící kryt kabiny (LiPolka vystoupila přes kabinu) a trup prasklý na jedné straně v nejslabším místě u kabiny. Oprava zabrala pár minut – to se mi na EPP líbí.
Už se těším na další a snad delší létání. Dneska by to šlo …

Re: P-51D LOU IV (413410 E2-C)

PříspěvekNapsal: 11 kvě 2013, 13:38
od Libor Mašík
Tak to jsem rád, že se konečně podařilo Mustanga zkrotit. Konkrétně tento model je poněkud citlivější na polohu těžiště. Takže je třeba dodržet docela přesně.
Ale i po nezdarech je opravitelnost EPP vždy téměž 100 procentní, proto se dá vše dotáhnout do původního stavu.
Velká výhoda je, když si to člověk sám nabarví, pak stačí vše slepit a opravit poškozená místa stejnou barvou a většinou není nic znát.
Takže přeji ještě hodně pohodových letů nejen s Mustangem.