Stránka 1 z 4

P-51D LOU IV (413410 E2-C)

PříspěvekNapsal: 20 říj 2012, 10:30
od Henry
Na jiném místě tohoto fóra jsem napsal, že můj první Mustang od LM-model zůstal v Irsku, ale že si určitě postavím dalšího. Trvalo mi to dlouho, ale už jsem aspoň začal.
Jako předlohu jsem zvolil „LOU IV“ pilota Thomase J.J. Christiana. Je to snad nejokoukanější Mustang, ale mě se líbí.

Re: P-51D LOU IV (413410 E2-C)

PříspěvekNapsal: 20 říj 2012, 10:39
od Henry
Při prohlídce stavebnice jsem narazil na malý problém. Pravá polovina křídla měla málo proříznuté křidélko, takže závěs byl příliš tlustý a tuhý. Při plném vychýlení křidélka u kořene křídla se na konci křídla ani nepohnulo (levá půlka křídla fungovala perfektně).

Nejdříve jsem nevěděl co s tím. Pak jsem to vyřešil smirkovým papírem – křidélko jsem ohnul „úplně nahoru“, tím se tlustý závěs mírně vyboulil a po celé délce jsem ho přebrousil.

Re: P-51D LOU IV (413410 E2-C)

PříspěvekNapsal: 20 říj 2012, 20:54
od Henry
Odřízl jsem přední část trupu a vydlabal (pájkou a nožem).

Jako základ motorové přepážky jsem použil překližkový díl ze stavebnice. Podle vyosení motoru jsem vyměřil otvory pro jeho přichycení, zezadu zesílil překližkovými kolečky a přidal díry pro bambusové kolíky pro pevnější zalepení do trupu.

Přepážku jsem zalepil polyuretanovým lepidlem na své místo a po zaschnutí „přišil“ zkrácenými bambusovými kolíky.

Re: P-51D LOU IV (413410 E2-C)

PříspěvekNapsal: 20 říj 2012, 21:00
od Henry
V prostoru kabiny jsem podle návodu vyřízl prostor pro serva a také pro přijímač Jeti Duplex R4.

Trupem jsem protáhl bílou trubičku náhonu výškovky a pro antény přijímače ještě zalepil 2 trubičky z oranžového bovdenu. Snažil jsem se, aby směřovaly šikmo co nejvíce od sebe - co dovolila šířka trupu.

Re: P-51D LOU IV (413410 E2-C)

PříspěvekNapsal: 28 říj 2012, 21:33
od Henry
Výše jsem psal, že jsem konečně začal stavět. No začal jsem už před pár měsíci, jenže stavím jen po chvilkách tak to přibývalo pomalu. Každopádně kus už hotový mám a můžu tady dosavadní postup stavby předvést ve zhuštěné podobě.

Takže tady je další pokračování:

Poloviny křídla jsem slepil oblíbenou metodou s PU lepidlem a po obvodu profilu zafixoval středně hustým vteřinovým lepidlem s aktivátorem.

Na výztuhu křídla jsem jako nosník použil uhlíkový pásek 0,5x10mm.

A pak jsem začal pracovat na kamufláži. K maskování používám malířskou papírovou pásku.

Re: P-51D LOU IV (413410 E2-C)

PříspěvekNapsal: 28 říj 2012, 21:39
od Henry
Nakoupil jsem barvy Sokrates (po vzoru pana Mašíka) a také akrylové barvy v tubě v obchodu pro výtvarníky (stříbrnou a tmavě modrou)

K barvení větších ploch používám molitanový váleček.

Re: P-51D LOU IV (413410 E2-C)

PříspěvekNapsal: 28 říj 2012, 21:56
od Henry
Šablony si kreslím v Corelu na podkladu třípohledového obrázku zvětšeného na měřítko modelu. Takže kreslím v měřítku 1:1 a můžu rovnou tisknout.
Někdy je potřeba šablony trochu upravit, ale změna velikosti je většinou snadná vzhledem k použití vektorové grafiky.
K odměřování vzdáleností v obrázku používám obdélníky - Corel mi přímo řekne velikost.

Re: P-51D LOU IV (413410 E2-C)

PříspěvekNapsal: 31 říj 2012, 21:39
od Henry
Čtyřmi vruty jsem přišrouboval motor a to přes distanční podložky kvůli vyosení a potlačení.
Distanční podložky jsem nařezal z dlouhé natloukací 6mm hmoždinky (jinou vhodnou plastovou trubku jsem doma nenašel).

Také jsem spojil poloviny výškovky hliníkovým drátem podle návodu.

Re: P-51D LOU IV (413410 E2-C)

PříspěvekNapsal: 31 říj 2012, 21:43
od Henry
Šablony výsostných znaků jsem vytiskl, vyřezal nožem a postupně překreslil měkkou obyčejnou tužkou na model.

Re: P-51D LOU IV (413410 E2-C)

PříspěvekNapsal: 31 říj 2012, 21:46
od Henry
Znaky jsem pak vybarvil ručně štětcem, nejprve jen tmavě modrou barvou. S kryvostí modré jsem moc spokojený nebyl.