FW-190A II./SG 4 JG 26

FW-190A II./SG 4 JG 26

Příspěvekod Yeah » 04 bře 2013, 20:59

Rozpětí 850 mm, Délka 700 mm, Hmotnost 500g, Funkce V, K(2), M, motor EMAX CF2822, vrtule DYS 8x4, ESC HTL20A, 3x micro servo TG9e, LiPo Zippy 3S1P 1500mAh
Barevné provedení je podle FW-190F-8 II./SG 4 JG 26, která v této kamufláži v létě 1944 operovala na východní frontě.
Při záletu jsem lehce havaroval, protože jsem špatně odhodil. Po vytrimování létá model naprosto skvěle a je pro mě akorát rychlý...jen jsem pro jistotu na vysílačce zapnul expa, abych se zbytečně neuvrhnul do potíží.
Přílohy
fw-190-3.jpg
fw-190-2.jpg
fw-190-1.jpg
RCM Lužice
Yeah
Člen fóra
 
Příspěvky: 10
Registrován: 04 bře 2013, 20:49
Bydliště: Most

Re: FW-190A II./SG 4 JG 26

Příspěvekod Libor Mašík » 05 bře 2013, 11:34

Povedený model, gratuluji.
Na tu rychlost je třeba si zvyknout. Je to dolnoplošník, polosouměrný profil, takže úplně pomalé to nikdy nebude. Ale vždy budou tyto modely o něco pomalejší než EPP modely lisované do forem.
Libor Mašík
LM Model Team
LM Model Team
 
Příspěvky: 540
Registrován: 05 črc 2011, 21:38
Bydliště: Kobeřice

Re: FW-190A II./SG 4 JG 26

Příspěvekod Yeah » 05 bře 2013, 21:47

Děkuji za Vaší pochvalu...špatně jsem se vyjádřil, měl jsem na mysli, že rychlost modelu je OK, již pár dolnoplochů mám a měl jsem. Pohon mám již také vyzkoušený z podobného modelu a vyhovuje mi. Letoun se ve vzduchu chová parádně, není záludný a hezky plachtí.
Toto je můj druhý model, který jsem stavěl z výřezů, takže jsem vlastně v tomto ohledu začátečník. Musím Vás však pochválit za kvalitu výřezů, model se mi stavěl velmi dobře.
RCM Lužice
Yeah
Člen fóra
 
Příspěvky: 10
Registrován: 04 bře 2013, 20:49
Bydliště: Most

Re: FW-190A II./SG 4 JG 26

Příspěvekod Yeah » 16 črc 2013, 13:16

Tak po nějakém tom létání jsem provedl pár úprav.
- První úpravou byla výměna motoru. Hlavním důvodem bylo, že stávající EMAX s 3mm hřídelí byl po několika ostřejších přistáních značně "unavený" a to jak na hřídeli, tak na ložiscích. Vyměnil jsem jej za Turnigy 2830 1000kV. Zároveň jsem sundal kužel, neboť byl zdrojem vibrací.
Za druhé jsem vyztužil okolí otvoru pro baterii (před kabinou) ještě nějakým uhlíkem. Měl jsem obavu, aby mi EPP neprasklo.
Za třetí - na dekl baterie jsem dal silnější magnet, zjistil jsem totiž, že při některých manévrech se pootevíral.
Plánovaná čtvrtá úprava spočívá v instalaci pantů na křidélka, konce jsou od přistávání již trošku odtržené.

Letadlo věrně slouží svému primárnímu určení - je schopno létat kdekoli, kdykoli mám chuť a 15 minut času.
RCM Lužice
Yeah
Člen fóra
 
Příspěvky: 10
Registrován: 04 bře 2013, 20:49
Bydliště: Most

Re: FW-190A II./SG 4 JG 26

Příspěvekod Libor Mašík » 30 črc 2013, 11:31

A o tom to všechno je. Upravit si model podle svých představ a zvyklostí. A pak jen létat a udržovat v provozuschopném stavu. Většinu menších oprav je možno zvládnout přímo na letišti a pokud zbude nějaká barva ze stavby modelu většinou lze vše navrátit do původního stavu.
Takže přeji i s tímto modelem mnoho vydařených letů bez nehod.
Libor Mašík
LM Model Team
LM Model Team
 
Příspěvky: 540
Registrován: 05 črc 2011, 21:38
Bydliště: Kobeřice

Re: FW-190A II./SG 4 JG 26

Příspěvekod Yeah » 01 srp 2013, 11:22

Ano, barvy je dostatek, staří jen zaťupkovat a je stále jako nový ;)

Provedl jsem ještě pár drobných úprav, v současnosti již další neplánuji...
Vrátil jsem kužel, nicméně jiný (hobbyking) a hlavně žlutý. Bez kuželu vypadalo letadlo divně...navíc raději budu vozit kužel než závaží v čumáku.
Využil jsem návodu na RCMANII a vyrobil panty na konce křidélek z tavného lepidla. Drží to zatím super a když se to dobře vyhladí, není to skoro vidět (což není můj případ, dal jsem tam toho lopatu).

S výše zmíněnou výměnou motoru se také stroj stal "klidnější" a na méně plynu lépe táhne (určitě se v tom taky projevila vrtule APC E 8x6). Zklidnění se neblaze projevilo na letovém času, jelikož mě to láká mu nakládat při nízkých průletech a vymýšlet různé "jako akrobatické obraty", takže baterky vyždímu za 10 minut...Také jsem musel vyrobit větrací otvory (větší vstupy vzduchu okolo přepážky a průduch křídlem ven), jelikož díky vedrům nedávno minulým mi regulátor omezoval výkon, nestačil se chladit.
RCM Lužice
Yeah
Člen fóra
 
Příspěvky: 10
Registrován: 04 bře 2013, 20:49
Bydliště: Most


Zpět na FW-190

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron