Stránka 1 z 1

Moje zkušenosti s FW-190A.

PříspěvekNapsal: 11 lis 2016, 11:50
od Míra KT
Vážení kolegové modeláři, rád bych přispěl se svými zkušenostmi s tímto modelem, třeba se budou někomu hodit. Před cca 10 lety jsme si se synem postavili dva Fokouše v rozpětí 850mm. Osazeny byly čínskými motory BM a dvoučlánky 1500mAh. Létaly skvěle - tak jako vše od pana Mašíka. Po pár letech provozu jsme tak nějak měli potřebu létat důstojněji, to jest si na start zarolovat, pojíždět a přistát na asfaltovou dráhu na kola, ne jen modely házet z ruky a přistávat s nimi do trávy. V této velikosti by byla trošku komplikace s hmotností podvozku, proto jsme objednali tyto modely ve velikosti XL. Já zůstal u FW, syn podlehl Mezkovi.Trošku jsme tápali s výběrem podvozku - i zde na fóru tehdy nebyly nějaké konkrétnější informace, ale vše jsme nakonec vyřešili nákupem podvozků DSR-30 u firmy Hořejší model v Plzni. Zástavba proběhla bez problémů, podvozky jsou napájené zvlášť přes kablík z balančního konektoru baterie. Fokouše jsem osadil motorem AXI 2814/20 a tříčlánkem 2200mAh. Trošku jsem ještě dovažoval éro vepředu (svoje asi také s těžištěm udělala řízená ostruha na ocase). Zálet proběhl zcela v pohodě model létal tak jak jsem čekal. Po pár desítkách letových hodin jsem se rozhodl mu přidat na výkonu motoru čtyřčlánkem Li-Fe baterií 2300mAh. Dovážení olovem již potom nebylo potřeba, Lifky jsou o dost těžší než Lipoly. S letovou váhou jsem se ale dostal k mému zděšení na 1190g, což je od deklarované letové hmotnosti skoro dvakrát tolik! Jenže Fokoušovi to pranic nevadilo, létal si v klidu skvěle dál, jen byl o dost čilejší. Protože si vedu přesnou letovou knihu, mohu konstatovat, že po více než padesáti letových hodinách a více než dvou stech přistáních, model i podvozek fungují pořád bezvadně. Totéž se týká i našich ostatních eroplánů od LM-model - Me-109E, Me-109F, Jaka 3, Z-526 AFS.
Teď si ještě brousím zuby na toho nového krásného L-39 XL, jehož prototyp byl na jaře panem Mašíkem zalétán a mám ho již objednaného spolu s dalším FW, kterého osadím stejně jako toho mého předchozího. Takže kolegové, nebojte se zatahováků, tyto modely nárůst hmotnosti zvládnou, mám to opravdu důkladně ověřené. A není nad to, když si éro na start samo zaroluje a po startu v nízkém průletu maketově zatáhne podvozek. Nádhera!

Mějte se všichni moc fajn a letu zdar

Míra KT

Re: Moje zkušenosti s FW-190A.

PříspěvekNapsal: 12 lis 2016, 19:32
od Henry
Paráda a díky za zkušenosti. Mě se líbí ten nápad s napájením podvozku přes kablík z balančního konektoru baterie. To se někdy může hodit a využít i pro jiné účely, jen se nesmí zapomenout zapojit :)

Re: Moje zkušenosti s FW-190A.

PříspěvekNapsal: 13 lis 2016, 16:19
od racek
Takhle jsem napájel světla u Beavera , protože jsem potřeboval 12V na automobilové diody ale létal jsem na 4S , tak jsm si vytáhl z balančáku 3S ;)