L - 13 J ( T )

Re: L - 13 J ( T )

Příspěvekod Cihlič » 10 pro 2015, 21:00

...
Naposledy upravil Cihlič dne 19 lis 2019, 13:10, celkově upraveno 1
Cihlič
Člen fóra
 
Příspěvky: 27
Registrován: 09 pro 2015, 15:59

Re: L - 13 J ( T )

Příspěvekod Standa » 11 pro 2015, 07:18

Díky za odpovědi a další obrázky vyvolávají u mě další dotazy. :) Co se týká VOP a kormidla, tak rovná je lepší než se vzepětím, určitě co do stavby a způsobu ovládání. Sám jsem si toho na dobových fotkách nevšimnul !
Teď k tomu dotazu: proč máte trubku ve které je osazen motor v přední části zaslepenou a z boku jsou otvory předpokládám pro chlazení ?
Omlouvám se za zvědavost až vlezlost, ale stavíte Blaníka v podstatě přesně tak jak bych ho chtěl postavit sám a tak jsem zvědavej. ;)
Standa
Člen fóra
 
Příspěvky: 263
Registrován: 18 črc 2011, 13:11
Bydliště: Praha

Re: L - 13 J ( T )

Příspěvekod Cihlič » 11 pro 2015, 20:59

...
Naposledy upravil Cihlič dne 19 lis 2019, 13:11, celkově upraveno 1
Cihlič
Člen fóra
 
Příspěvky: 27
Registrován: 09 pro 2015, 15:59

Re: L - 13 J ( T )

Příspěvekod racek » 12 pro 2015, 09:22

Uživatelský avatar
racek
Člen fóra
 
Příspěvky: 643
Registrován: 13 zář 2013, 20:38
Bydliště: Senomaty

Re: L - 13 J ( T )

Příspěvekod Cihlič » 12 pro 2015, 21:51

...
Naposledy upravil Cihlič dne 19 lis 2019, 13:11, celkově upraveno 1
Cihlič
Člen fóra
 
Příspěvky: 27
Registrován: 09 pro 2015, 15:59

Re: L - 13 J ( T )

Příspěvekod racek » 13 pro 2015, 09:21

Uživatelský avatar
racek
Člen fóra
 
Příspěvky: 643
Registrován: 13 zář 2013, 20:38
Bydliště: Senomaty

Re: L - 13 J ( T )

Příspěvekod Standa » 14 pro 2015, 07:26

Standa
Člen fóra
 
Příspěvky: 263
Registrován: 18 črc 2011, 13:11
Bydliště: Praha

Re: L - 13 J ( T )

Příspěvekod Standa » 14 pro 2015, 07:44

Je pravda, že motor vychází za těžiště, ale mě to bude zatím podle výkresů vycházet jenom cca. 2 cm, což si myslím, že nebude až tak rozhodující a to za předpokladu, že posouváním baterky v čumáku snad dovážím co bude potřeba.
Co se týká aerodynamického zakrytí pylonu, tak ho budu řešit jako je vidět na dobové fotografii (str.1) to znamená, že průměr krytu udělám o cca 2 mm menší než bude průměr trubky a tím mi vznikne mezera kterou bude mít vzduch možnost proudit k motoru a motor bude připevněn ke kříži a tudíž vzduch půjde i ven. Těžko se to popisuje, ale kdyby byl zájem o toto řešení můžu sem dát obrázek jak to budu řešit já. :)
Jako válcový kryt motoru použiju hliníkový obal od spreje, což vychází lehčí než novodur a zároveň je překvapivě pevný.
Standa
Člen fóra
 
Příspěvky: 263
Registrován: 18 črc 2011, 13:11
Bydliště: Praha

Re: L - 13 J ( T )

Příspěvekod racek » 14 pro 2015, 09:05

Tvoje řešení naprosto chápu , bude to aerodynamicky dobré a chlazení funkční , to se mi líbí...
Jedna otázka , jak tě znám určitě budeš dělat originál barvy , ale jaké jsou ?... na té dobové fotce toho moc vidět co se týče odstínů není, shora a ze spodu také není vidět nic... máš jistě víc dokumentace , poděl se. :D
Nic kloudnýho jsem na netu nenašel , natož barevný obrázek , snad možná popis barev někde bude v letectví nebo v modeláři z té doby.
Uživatelský avatar
racek
Člen fóra
 
Příspěvky: 643
Registrován: 13 zář 2013, 20:38
Bydliště: Senomaty

Re: L - 13 J ( T )

Příspěvekod racek » 14 pro 2015, 09:13

Tady vypadá trochu jinak zase , tedy pokud je to ten samej , nevím kolik jich takto létalo:
http://www.planes.cz/cs/photo/1094845/x ... berec-lklb
http://www.planes.cz/cs/photo/1094844/l ... berec-lklb
Uživatelský avatar
racek
Člen fóra
 
Příspěvky: 643
Registrován: 13 zář 2013, 20:38
Bydliště: Senomaty

PředchozíDalší

Zpět na L-13 Blaník 2100mm

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron