L - 13 J ( T )

L - 13 J ( T )

Příspěvekod Standa » 13 srp 2015, 10:50

Zdravím a chtěl bych se zeptat jestli má někdo nějaké zkušenosti s "omotorováním" Blaníka. Jedná se mi o motor na pylonu jako L-13J nebo XL- 13 T. Jéčko s tažnou vrtulí a Téčko s tlačnou. Jaký motor,vrtule, úhly seřízení atd. ? Každá informace dobrá ! :roll: Díky.
Standa
Člen fóra
 
Příspěvky: 263
Registrován: 18 črc 2011, 13:11
Bydliště: Praha

Re: L - 13 J ( T )

Příspěvekod racek » 13 srp 2015, 16:36

Úhel bych bral podle monografie , tažná musí být natažená , tlačná potlačená zhruba ve stejném úhlu ale u modelu bych volil asi tak o 1-2 stupně větším pro obě verze , záleží jak bude pylon postaven na trupu , čím výš tím větší bude muset být úhel , takže záleží na pohonu a hlavně velikosti vrtule , klidně by tam mohlo být i EDF ;)
http://www.gonzoaviation.com/AwEshop2Us ... 0L-13J.jpg
Brácha tuhle monografii ze stařičkého modeláře nebo L+K , už nevím kde byla určitě má , pokud to nehoří časem ti to naskenuju , ať se to líp měří...
Uživatelský avatar
racek
Člen fóra
 
Příspěvky: 643
Registrován: 13 zář 2013, 20:38
Bydliště: Senomaty

Re: L - 13 J ( T )

Příspěvekod Standa » 14 srp 2015, 06:07

Podklady ani monografii v podstatě nemám žádnou až na pár fotek stažených z internetu, ale když se ti to podaří naskenovat, tak budu rád.
Jinak ty úhly podle fotek vypadají, že u tažné vrtule je motor rovnoběžně s náběhem křídla a tlačné je v nule, ale může to zkreslovat. Podklady na Jéčko se ještě nějaké dají sehnat včetně monografie, ale na Téčko kromě pár nekvalitních reálných fotek a fotek kitu nemluvě o monografii asi nejsou. :cry:
Zatím díky za reakci. Třeba se přidá někdo, kdo už to jako model měl, a poradí ?
Standa
Člen fóra
 
Příspěvky: 263
Registrován: 18 črc 2011, 13:11
Bydliště: Praha

Re: L - 13 J ( T )

Příspěvekod racek » 14 srp 2015, 13:47

Já chci ještě na blaníka zkusit háček na gumicuk , ale mám obavy že to bude před kolem moc vpředu , takže když se to nepovede , budu tam dávat nahoru taky motor na pylonu , protože na vlekání mám rozestavěného konstrukčního Pionýra , tak třeba k tomu dojde brzy , pokud to budu dělat bude to odnimatelná konstrukce nasazená na tyčkách mezi křídly...
A propo P-38 má už cca 6x10 min ve vzduchu , chodí suprově , jen jeden motor občas zahapruje a musím sednout , vypojit baterky a znovu načíst regly a zase to jde , zatim se mi to stalo 2x , ale nějak mi to nevadí :D
Uživatelský avatar
racek
Člen fóra
 
Příspěvky: 643
Registrován: 13 zář 2013, 20:38
Bydliště: Senomaty

Re: L - 13 J ( T )

Příspěvekod Standa » 24 srp 2015, 12:04

Jsem rád, že ti P-38 chodí ke tvé spokojenosti, ale vrátím se k Blaníku.
Měl jsem dovolenou a jak to u mě bývá zvykem, tak mi část propršela a tak jsem měl trochu času se zamyslet nad pylonem a rozhodl jsem se, že udělám něco podle obrázku níže.
Už jsem to trochu načrtnul v počítači a tak čekám až Jirkovi přijde stavebnice abych to dal do měřítek. Taky jsem lehce nastudoval nějakou literaturu a došel jsem k závěru, že aby model letěl rovně bez zásahu do řízení jak s motorem, tak bez motoru nebude asi vůbec žádná sranda ! ;) Bude se muset zkoušet seřízení motoru, ktreý má na pylonu spoustu různých "neplech". :D Samozřejmě mám taky v úmyslu udělat pylon sundavací a to co nejjednodušeji to půjde. V podstatě mám ten systém již vymyšlen.
Přílohy
XL-13-Blaník-06.jpg
Standa
Člen fóra
 
Příspěvky: 263
Registrován: 18 črc 2011, 13:11
Bydliště: Praha

Re: L - 13 J ( T )

Příspěvekod racek » 24 srp 2015, 22:06

Tak to jsem už taky vymýšlel , jako nejlepší řešení se mi jeví konstruce s kořenovými žebry křídel , která se nasune shora na trup a protáhnou se jen tyčky od křídel a už to drží... vysuneš dva dráty , rozpojíš konektor od reglu a je hotovo , a je to zase větroň, uplně ideální by bylo mít v gondole i pohné aku , celý pohon mít v těžišti , ale už by to nebylo maketové a to pro tebe asi nebude :D
Jinak já se včera taky vrátil z dovči ;)
Uživatelský avatar
racek
Člen fóra
 
Příspěvky: 643
Registrován: 13 zář 2013, 20:38
Bydliště: Senomaty

Re: L - 13 J ( T )

Příspěvekod Standa » 25 srp 2015, 06:09

Jen tak pro zajímavost, kolik a kam jsi dovažoval tvého Blaníka ?
Jinak pylonem, který připravuji, bude pouze provlečena nosná trubka a to je vše, nijak jinak nebude připevněn. Bude to jenom trochu pracnější pro přesnost při stavbě. ;) Ještě jedno foto s detailem pylonu, který chci udělat.
Přílohy
XL-13-Blaník-05.jpg
Standa
Člen fóra
 
Příspěvky: 263
Registrován: 18 črc 2011, 13:11
Bydliště: Praha

Re: L - 13 J ( T )

Příspěvekod racek » 25 srp 2015, 21:56

Musel jsem dovažovat do čumáku , trošku víc oproti danému těžišti neni na škodu , ono když je větroň lehký, tak moc dobře nelítá...
Kde mám těžiště si teď nepamatuju přesně , zítra juknu , sem teď přijel z odpolední ;)
Uživatelský avatar
racek
Člen fóra
 
Příspěvky: 643
Registrován: 13 zář 2013, 20:38
Bydliště: Senomaty

Re: L - 13 J ( T )

Příspěvekod Standa » 13 říj 2015, 09:21

Standa
Člen fóra
 
Příspěvky: 263
Registrován: 18 črc 2011, 13:11
Bydliště: Praha

Re: L - 13 J ( T )

Příspěvekod racek » 13 říj 2015, 16:16

Ajajaj... ta paměť , no hned jsem šel dolu , na chvíli ještě odskočil pořezat trochu dřeva do kotle a hned jsem to změřil , Libor tuším udává 3cm od náběžky u kořene , já to mám 2,5cm + - 0.1cm
Uživatelský avatar
racek
Člen fóra
 
Příspěvky: 643
Registrován: 13 zář 2013, 20:38
Bydliště: Senomaty

Další

Zpět na L-13 Blaník 2100mm

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron