Konverze Trenéra na Z-526 F (326 Master)

Větší z dvou vyráběných "Trenérů" Z-226

Re: Konverze Trenéra na Z-526 F (326 Master)

Příspěvekod racek » 27 pro 2013, 18:50

A ještě trochu...
Přílohy
P1170229.JPG
P1170233.JPG
Uživatelský avatar
racek
Člen fóra
 
Příspěvky: 643
Registrován: 13 zář 2013, 20:38
Bydliště: Senomaty

Re: Konverze Trenéra na Z-526 F (326 Master)

Příspěvekod Libor Mašík » 27 pro 2013, 20:43

Perfektní. Takže teď se těšíme na letové fotky...
Libor Mašík
LM Model Team
LM Model Team
 
Příspěvky: 540
Registrován: 05 črc 2011, 21:38
Bydliště: Kobeřice

Re: Konverze Trenéra na Z-526 F (326 Master)

Příspěvekod racek » 27 pro 2013, 20:50

Já ještě víc :D
Uživatelský avatar
racek
Člen fóra
 
Příspěvky: 643
Registrován: 13 zář 2013, 20:38
Bydliště: Senomaty

Re: Konverze Trenéra na Z-526 F (326 Master)

Příspěvekod ZdenekD » 25 led 2014, 22:35

Vážení přátelé, srdečně Vás všechny zdravím. zvláště pana Mašíka a děkuji za celé tyto stránky. S řadou názorů na tomto foru souhlasím. Trenéry všech verzí považuji za nejkrásnější éra a měl jsem to potěšení se ve dvou i svézt - Z-226 a Z-526F - a byl to zážitek na celý život. Proto také mám v plánu si některého z nich postavit, i když trochu většího. V reálu jsem viděl létat u nás na letišti Vašeho Z-226 XL a byla to nádhera.
S tím stavění je to trochu problém prostorový a časový, ale snad se to podaří. bych ale dlouho jen nepsal. Chtěl bych se vyjádřit ke vztlakovým klapkám. Že to model oživí, o tom není debaty. Já mám s nima zkušenost na L-40 Meta Sokol o rozpětí cca 230 cm. Stavěl jsem jej podle zvětšeného výkresu z MHM a klapky jsem udělal podle měřítka s tím, že asi budou jen na okrasu. Mohu potvrdit, že model létá nádhrně a přitom je v něm motor "pouze" MVVS 26IFS. KLapky na něm mám ve dvou výchylkách, "malé" na start a "velké na přistání. Při startu stačí dát plný plyn, klapky a mírně korigovat směr. Model se po rozjezdu sám zvedne. Přistání s klapkami je podobné - sníží se rychlost a přistání je pohodové. Jinak na rozdíl od Vás tady já pracuji také s polystyrenem. Ač zastánce modelů letadel, které musí kouřit, smrdět a dělat rámus jsem se před časem pustil do stavby éra na elektřinu. Byl to takový nápad na výstavě Model Hobby, když jsem u pana Budínského koupil dva motory s regulátory s tím, že si možná postavím dvoumotorové letadlo. Nakonec jsem postavil C-160 Tranall o rozpětí 1840 mm a bohatě jsem si s ním zalétal. I když to byla klasika - polystyren a lepenka, prodělal dvě havárie, při kterých so rozbil čumák a teď o Silvestra mi po zatuhnutí baterek skončil na topolu bez poškození. Rozhodl jsem jej uchránit a zavěsil jsem jej ke stropu. Druhým modelem ze stejného materiálu je L-610, myslím si, že to je jediná létající L-610 v republice. Ta má rozpětí o 260 mm větší, váží asi 3100 g (zbytečně stříkaná plničem pórů) a létá také nádherně. No a teď jsem se rozhodl pro takovou slepu uličku. Mám rozdělaný Jak-40, protože se mi povalují dvě dmychadla. Výrobce udává tak okolo 400 g, ve dvou to není nic moc a tak jsem se rozhodl pro raritu - Jak-40 jako létající zkušebna pro motory do L-610 - tedy s motorem v čumáku a s vrtulí. Tak na jaře uvidím.
Už jsem toho napsal dost, tak Vá zdravím a přeji v tomto roce zdraví, spokojenost a úspěchy v našem koníčku.
Zdeněk
ZdenekD
Člen fóra
 
Příspěvky: 19
Registrován: 25 led 2014, 22:12

Re: Konverze Trenéra na Z-526 F (326 Master)

Příspěvekod Libor Mašík » 25 led 2014, 22:49

Zdravím Zdeňka a jsem rád, že se po čase zase ozval na tomto fóru někdo další. Kdokoliv se klidně může s námi podělit o zkušenosti ze stavby a provozu svých "pěnových" letadel.
Určitě zde uvítáme např fotky výše zmiňované L-610...
Libor Mašík
LM Model Team
LM Model Team
 
Příspěvky: 540
Registrován: 05 črc 2011, 21:38
Bydliště: Kobeřice

Re: Konverze Trenéra na Z-526 F (326 Master)

Příspěvekod laky.one » 12 úno 2014, 18:43

laky.one
Nováček
 
Příspěvky: 3
Registrován: 11 dub 2013, 00:32

Re: Konverze Trenéra na Z-526 F (326 Master)

Příspěvekod Libor Mašík » 12 úno 2014, 20:51

Pěkné video, pěkný model, jen na špatném místě ve fóru. Tady to nikdo nebude hledat. Chtělo by to založit asi nové vlákno.
Libor Mašík
LM Model Team
LM Model Team
 
Příspěvky: 540
Registrován: 05 črc 2011, 21:38
Bydliště: Kobeřice

Re: Konverze Trenéra na Z-526 F (326 Master)

Příspěvekod ZdenekD » 13 úno 2014, 00:30

Dobrý den, pane Mašík. Již se chystám k napsání příspěvku ohledně L-610, jak jsem slíbil. Tam odkaz od lakyho na toto video použiji.
ZdenekD
Člen fóra
 
Příspěvky: 19
Registrován: 25 led 2014, 22:12

Re: Konverze Trenéra na Z-526 F (326 Master)

Příspěvekod pilot205 » 14 úno 2014, 11:22

racku, kolko ti váži ten téner? komplet aj s batériou?
pilot205
Člen fóra
 
Příspěvky: 240
Registrován: 03 pro 2013, 17:28

Re: Konverze Trenéra na Z-526 F (326 Master)

Příspěvekod racek » 14 úno 2014, 11:24

Přesně letovka 1575 g
Uživatelský avatar
racek
Člen fóra
 
Příspěvky: 643
Registrován: 13 zář 2013, 20:38
Bydliště: Senomaty

PředchozíDalší

Zpět na Z-226 XXL

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků