Stránka 1 z 12

Konverze Trenéra na Z-526 F (326 Master)

PříspěvekNapsal: 18 říj 2013, 20:50
od racek
Takže konečně si můžu splnit své dlouholeté sny , Trenér a Blaník. Hrozně se mi vždycky líbily trenéry se zatahováky řady 326 , 526 , 726 , takže jsem se rozhodl pro předělávku této stavebnice. Tato předělávka si vyžádá několik zásahů a to :
1. instalace zatahovacích podvozků , použity budou elektrické z číny údajně 2,5kg , mají kovový kámen , takže se nebojím situace že by se při přistání zavřely
2. odříznutí čelního štítku kabiny a jeho opětovné nalepení zpět jen pod menším úhlem , následné zkrácení kabiny a protažení poslední sekce trupu směrem do kabiny , použiji odřezek stejného EPP a dolepím do vnitřní části konce kabiny.
3. vlepení klínu pod pohblivou část směrovky , verze 226 má rovný spodek.
4. no a nakonec vyrobení ,,baků,, přídavných nádrží na konce křídla

Jinak při přeměření křídla jsem zjistil že není 1440mm ale 1420 mm , hned mě napadnul plán Z-126 od Fary , naprosto stejné měřítko , že by náhoda :?: :)
Během stavby sem budu vkládat fotky se stručným popisem. Takže pomalu jdeme na to! ;)

Re: Konverze Trenéra na Z-526 F (326 Master)

PříspěvekNapsal: 18 říj 2013, 20:52
od racek
v první části trupu jesm vypálil výdech chlazení reglu a motoru
Všechny kormidla odřežu , popřípadě vyztužím a dostanou klasické tenké plastové ploché panty.
Po zkušenostech jsem už ,,EPP panty,, dávno zavrhnul

Re: Konverze Trenéra na Z-526 F (326 Master)

PříspěvekNapsal: 18 říj 2013, 21:07
od racek
Pomůcka při stavbě:

Re: Konverze Trenéra na Z-526 F (326 Master)

PříspěvekNapsal: 19 říj 2013, 10:10
od Libor Mašík
Je škoda, že jsem se nedozvěděl spíše, že budete dělat Z-526. Např. ta zadní část trupu šla odříznout jinak a pak by se to nemuselo nadlepovat.
Ale i tak jsem osobně velice zvědav na tuto přestavbu. Již se těším na výsledek.

ps: s tou podobností s plánkem od Fary to není náhoda. Model podle tohoto plánku jsem měl kdysi postavený a zbylo mi kopyto na kabinu (naštěstí). Tak jsem ke kabině dodělal jen trup, křídlo, zkrátka celý model...

Re: Konverze Trenéra na Z-526 F (326 Master)

PříspěvekNapsal: 19 říj 2013, 15:53
od racek
No to nevadí , já se s tím poperu i tak , spíše mě začíná vrtat myšlenka postavit si ještě časem v této velokosti XXL Kraťase 526 AFS , ten metrovej , to je na mě moc malý , tohle by v měřítku vycházelo 1200mm , jen bych pak potřeboval říznout poslední část trupu kratší ve stejných vektorech jestli mi rozumíte , kabinu jsem myslel použít z Luňáka , popřípadě upravit , v ruce jsem jí neměl , takže ještě nevím , přechody bych si udělal. To je ale jenom zatím takový nápad. :geek:

Re: Konverze Trenéra na Z-526 F (326 Master)

PříspěvekNapsal: 19 říj 2013, 19:43
od racek
Dnes po příjezdu z letiště jsem byl nažhavenej a pustil jsem se do prvního baku :)
Je s tim celkem pakárna , hlavně usazení bude tak trošku piplačka , úhly , dotmelení , odtokový přechod...
Doufám že druhý se povede stejný :mrgreen: , na ten jsem si musel slepit dva díly zbytku z trupu aby z toho ještě jeden vyšel. Pro správné usazení je třeba odříznout konec křídla do oblouku podle nádrží ale předem se musí vystředit aby byl kolmo na osu trupu.

Re: Konverze Trenéra na Z-526 F (326 Master)

PříspěvekNapsal: 20 říj 2013, 09:33
od racek
Hrubé výřezy skalpelem sice nevypadají vábně , ale po obroušení po tomto trošku humpoláckém vytvoření není nic poznat , nakonec jsem je pofoukal horkovzdušnou pistolí aby se zatavily chloupky po broušení , nakonec přijde na řadu šlehaný tmel .
Kryt motoru je vytlačen perfektně podle předlohy , po odřezání a dobroušení si nic nezadá se skutečným čumákem , mám rád takový cit pro detail , za to dávám Liborovi 1* ;)

Re: Konverze Trenéra na Z-526 F (326 Master)

PříspěvekNapsal: 20 říj 2013, 19:46
od Libor Mašík
Pokud by byl zájem o větí Z-526 AFS, mohl bych případně zvětšit tu stávající malou. To by zase atkový problém nebyl. Tuto myšlenku již mám delší dobu. Chybí akorát kabina, ale pokud by bylo více zájemců, již by se vyplatilo udělat pořádné kopyto. A asi bych si ihned udělal jednu větší pro sebe. Možná i s zatahovacím podvozkem.

Re: Konverze Trenéra na Z-526 F (326 Master)

PříspěvekNapsal: 21 říj 2013, 07:12
od racek
Ono se to nezdá , ale model se zvětší na rozpětí o 20cm a je to úplně o něčem jiném. Navíc je to zase nádherná česká klasika. Mám sice plnokrevnou ARF Extru 1250mm , ale Zlín je prostě ve vzduchu o něčem jiném...Ale ono se to píše a v dílně mám ještě laminát trup s ocasem a kabinou na další Z-326 2,1m z kterého chci stavět Z-726 universal , pak trup na VT-116 Orlík 3m , rozestavěného vlastního Pionýra 2,65m . Lam. trup na B-25 1,8m. Takže zatím jsem v klidu , budu možná muset něco prodat abych se tam vešel :D
Naštěstí Eppépéčka tolik nezabírají a můžu je mít v obytné části , polovička je zvyklá , poznala mě na letišti :mrgreen:

Re: Konverze Trenéra na Z-526 F (326 Master)

PříspěvekNapsal: 21 říj 2013, 08:41
od Standa
To jsou samý latadýlka a letadýlka, ale máš už dodělanej přívěs ? Až tě vyhodí z domu, abys měl kde bydlet ! :lol: