Konverze Trenéra na Z-526 F (326 Master)

Větší z dvou vyráběných "Trenérů" Z-226

Re: Konverze Trenéra na Z-526 F (326 Master)

Příspěvekod racek » 24 úno 2014, 21:04

Určitě bude lepší AFS , kraťas se líp vrtí a má zdvojená křidélka bez klapek.
Uživatelský avatar
racek
Člen fóra
 
Příspěvky: 643
Registrován: 13 zář 2013, 20:38
Bydliště: Senomaty

Re: Konverze Trenéra na Z-526 F (326 Master)

Příspěvekod racek » 24 kvě 2014, 18:49

Tak hlásím že dnes byly provedeny první 3 aerovleky mojí Z-526F a v závěsu Pavlův L-13 Blaník , starty naprosto parádní , ale dost často se nám stávalo že mě blaník skoro předletěl ( že by vyhlazení povrchu na l-13? :shock: ) , když se uklidnil vítr tak už to bylo o něco lepší, ale určitě bude muset namixovat brzdy na křidélkách. Bohužel nevím jestli někdo něco fotil...
Ale pro oko to byla klasická nostalgie našich aeroklubů ;)
Uživatelský avatar
racek
Člen fóra
 
Příspěvky: 643
Registrován: 13 zář 2013, 20:38
Bydliště: Senomaty

Re: Konverze Trenéra na Z-526 F (326 Master)

Příspěvekod pilot205 » 25 kvě 2014, 08:14

ahoj, pekne, áno to robil ten hladký povrch, treba dostaočne rýchlu vlečnú, a kedže tvoje fko nemá vyhladený povrch má vyšši odpo ako ten blaník. Treba zrýchlit let alebo stupat strmšie-teoreticky. treba odskusat..
pilot205
Člen fóra
 
Příspěvky: 240
Registrován: 03 pro 2013, 17:28

Re: Konverze Trenéra na Z-526 F (326 Master)

Příspěvekod Libor Mašík » 25 kvě 2014, 20:54

Sice to patří do jiného vlákna, ale včera jsem zkoušeli vlekat Blaníka Čmelákem. Start absolutně lexusní a v pohodě, ale po první zatáčce dokázal Blaník "pověsit" a předběhnout vlečnou. Mám za to, že na vlekání mám v Čmelákovi slabý motor. Na normální samostatné lety absolutně v pohodě, ale ve vleku s Blaníkem je pomalý a málo stoupá. Né, že by to nešlo, ale musí se letět velice opatrně a vše hlídat. Když to porovnám s Z-226 XL, kde byly dramatičtější starty, ale vlek byl již celkem bez problémů. Ale je fakt, že v Z-226 mám mnohem silnější motor.
Velké naděje dávám do Turba, kterého chci vytmelit a hlavně mám nachystaný silnější motor.
Libor Mašík
LM Model Team
LM Model Team
 
Příspěvky: 540
Registrován: 05 črc 2011, 21:38
Bydliště: Kobeřice

Re: Konverze Trenéra na Z-526 F (326 Master)

Příspěvekod pilot205 » 26 kvě 2014, 11:10

jak vravím, takto to asi nebude robit dobrotu, vlečná musí byt rýchlejšia:) teda ked sa turbák vytmelí, tak už problém určite nebude.
pilot205
Člen fóra
 
Příspěvky: 240
Registrován: 03 pro 2013, 17:28

Re: Konverze Trenéra na Z-526 F (326 Master)

Příspěvekod Standa » 26 kvě 2014, 12:25

Nejsem větroňář, ale na různých modelářských akcích vídávám i u velkých modelů větroňů, že mají při vlečení vysunuté brzdové štíty. Z toho usuzuji, že to není problém jenom EPPčkařů. :roll:
Standa
Člen fóra
 
Příspěvky: 263
Registrován: 18 črc 2011, 13:11
Bydliště: Praha

Re: Konverze Trenéra na Z-526 F (326 Master)

Příspěvekod racek » 26 kvě 2014, 14:02

Včera jsme opět vlekali , blaníku se namixovaly brzdy na křidélkách a už to bylo podstatně lepší, máme teď s těmito stroji cca 12 vleků a už tomu přicházíme na chuť , přiznám se že jsem měl spíš strach z 526tky než ze samotného vlekání , to už jsme provozovali dlouho před tím , ale na start byl trenér úplně v pohodě , háček až za kabinou byla nakonec dobrá volba, krásně ho stabilizuje do roviny na dráze. Přál bych vám to vidět na vlastní oči , to je paráda , plocha je teď jak golfové hřiště , blaník je hned ve vzduchu , já přejedu 1/3 dráhy ještě po dvou kolech s ocasem ve vzduchu , pak pomalé odpoutání a hned v 1m výšky zavírám podvozek a pomalu stoupáme , nevlekáme stylem čím dřív tím líp , ale uplně naopak , nejde ani vlastně o to vytáhnout to někam do nevidim , ale prostě startovat tzv. omezené. Nad plochou pro jistotu odhodím lano a sedám bez něj , už jsem se párkrát na malé rychlosti dříve zasekl o tvrdé stonky na prahu dráhy. Mimochodem Pavlův blaník chytil termiku v cca 6-8m nad roztopeným grilem a tmavým stanem, takže jak se tak říká , stačí si pod něj prdnout a stoupá :mrgreen:
Děláme vlastně takový AK Kladno revival , protože tyhle dva konkrétní stroje takto spolu mnoho mnoho let létají a doufám že ještě budou , i když teď blaník po poslední revizi má modré pruhy místo červených. Byl tam i kamarád z AK Kladno a byl uplně nadšenej jakou jsme mu udělali radost.
Uživatelský avatar
racek
Člen fóra
 
Příspěvky: 643
Registrován: 13 zář 2013, 20:38
Bydliště: Senomaty

Re: Konverze Trenéra na Z-526 F (326 Master)

Příspěvekod Libor Mašík » 26 kvě 2014, 14:15

Také mám stejné poznatky s tou stabilizací Zlína při rozjezdu. Vlekat s tím jde parádně. Jen to nejde úplně samo, musí něco málo umět a trénovat. A s čmelákem je rozjezd úplné pohodička. Jen motor to chce silnější, jak jsem již psal.
Libor Mašík
LM Model Team
LM Model Team
 
Příspěvky: 540
Registrován: 05 črc 2011, 21:38
Bydliště: Kobeřice

Re: Konverze Trenéra na Z-526 F (326 Master)

Příspěvekod racek » 26 kvě 2014, 14:29

V Trenéru mám Turnigy 35-42/6 na 3S a je to tak akorát , se slabším už by to určitě byl problém , do turbáka budu mít připraven 35-48/800kv na 4S a bude samozřejmě vyhlazen tmelem...S vlekáním čmeláky samozřejmě taky počítáme. Mimochodem ještě k tomu trenéru , už jsem si ho osahal , luxusní lety na zádech i s baky žáden problém , kubánské osmy , zvraty překruty , souvraty , přemety a vákruty úplně krásně realisticky zvládá jako předloha , ještě nemám vyzkoušenou vývrtku , ale ta příde při dalším letu pokud nezapomenu :-)
Uživatelský avatar
racek
Člen fóra
 
Příspěvky: 643
Registrován: 13 zář 2013, 20:38
Bydliště: Senomaty

Re: Konverze Trenéra na Z-526 F (326 Master)

Příspěvekod pilot205 » 26 kvě 2014, 14:59

Tak pekne šup šup dake videjko:D aj ostatný chceme vidiet:)

Tiež planujem čmeldu na vleky, ale zrejme potiahnem balzou alebo papierom, ešte neviem. Ja tiež používam 35-42 na funcubovi a toho blaníka to dere hore pod 40 st uhlom, takže planujem znížit výkon alebo menšiu vrtulu, nech je ten vlek pomalší a maketovejší..tiež ma to dost baví, len mam problem so zrakom a v diale to dost zle vidím:(:(
pilot205
Člen fóra
 
Příspěvky: 240
Registrován: 03 pro 2013, 17:28

PředchozíDalší

Zpět na Z-226 XXL

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron