od racek » 03 lis 2015, 10:09
Já to právě taky viděl , no a od té doby u mě klesl mezi piloty na samé dno i když to byl v té době špičkový pilot , samozřejmě trenér za to nemůže a je zajímavý tím že vlastně oficiálně nikdy nebyl vyroben a certifikován jako nový pod imatrikulací OK-MUA.
Teď cituji , nebo spíš kopíruji:
Svůj letoun typu Z-226T si sestavil sám (neplést s letadly, na kterých roky předtím létal akrobatické soutěže). Samozřejmě ho nestavěl od šroubku, ale šikovně sehnal vyřazený neletuschopný stroj z aeroklubu. Ve skutečnosti tomu vyřazení stroje z inventáře aeroklubu bylo částečně pomoženo, aby celý ten proces mohl vůbec začít.
Po různých letištích pak skoupil, za naturálie vyměnil, či jiným blíže nespecifikovaným způsobem získal chybějící funkční díly. Jednoho dne bylo letadlo hotové a pak už následoval nelehký, ale nakonec úspěšný proces certifikace a legalizace. Dostalo imatrikulační značku OK-MUA.
Docela by mě zajímalo jaký to byl původně trenér a pod jakou imatrikulací doopravdy létal a byl vyřazen, to už se dnes ale asi nedozvíme...