od Libor Mašík » 14 črc 2017, 09:03
První lety s "podvozkovým" XL Albatrosem mám za sebou. Úplně první let jsem absolvoval ve stejné konfiguraci jako lety s prototypem bez podvozku. To znamená, že jsem použil k napájení tříčlánek Li-pol. Startovali jsme z ruky. Ale tudy asi cesta nevede. Na tříčlánek se model taktak udržel jeden okruh v horizontu, takže jsem musel rychle přistát. Naštěstí se nic nestalo a Albatros přežil bez újmy.
Na další zkoušky jsem objednal čtyřčlánek Li-pol. S tímto akumulátorem to bylo již lepší, start z ruky se povedl a Albatros XL letěl. Ale jen chvilku, než vypnul regulátor. Takže mne čekal investice a výměna 40A regulátoru za 60A.
S kombinací 4 článek Lipol a 60A regulátor již XL Albatros s podvozkem letí, není to sice nějaký moc super výkon.
Překvapení mne ale čekalo po přistání, kdy jsem chtěl odpojit akumulátor. Kablík od akumulátoru k regulátoru, který jsem prodlužoval, byl skoro přetavený. To jsem asi trochu podcenil a při odběrech, jaké dmychadlo má, budu muset dát o dost větší průřez drátu.
Výkon a letové vlastnosti se snad zvýší vytmelením povrchu EPP. Prozatím to tak vždy fungovalo, takže uvidíme.