Stránka 1 z 1

L-39 Albatros XL s podvozkem

PříspěvekNapsal: 09 úno 2017, 21:14
od Libor Mašík
Tak jsem se pustil do experimentu se zatahovacím podvozkem u XL Albatrose. Jak to celé dopadne, ještě nevím, ale prozatím to vypadá zajímavě.

Re: L-39 Albatros XL s podvozkem

PříspěvekNapsal: 09 úno 2017, 21:43
od Libor Mašík
Bude použit tento zatahovací podvozek. Hmotnost podvozku je 195 g.

Re: L-39 Albatros XL s podvozkem

PříspěvekNapsal: 10 úno 2017, 16:32
od Libor Mašík
Takto nějak vypadá střední díl s dmychadlem. Oproti prototypu je s odnímacím víkem pro přístup k dmychadlu.

Re: L-39 Albatros XL s podvozkem

PříspěvekNapsal: 13 úno 2017, 21:35
od Libor Mašík
Podvozek je již i v křídle. Albatros bude mít také vztlakové klapky.

Re: L-39 Albatros XL s podvozkem

PříspěvekNapsal: 18 úno 2017, 20:58
od Libor Mašík
Práce na XL L-39 Albatros zase trochu pokročila. Je pohromadě kompletní trup i když zadní část je jen provizorně přibodován. Budu muset ještě řešit táhla k výškovce a směrovce. Což bude asi trochu problém..

Re: L-39 Albatros XL s podvozkem

PříspěvekNapsal: 26 úno 2017, 22:14
od Libor Mašík
Přidáním ocasních ploch se XL Albatros zase trochu přiblížil konečné podobě. Teď přijde ta složitější část. Model je třeba osadit elektronikou a pohonem.

Re: L-39 Albatros XL s podvozkem

PříspěvekNapsal: 10 bře 2017, 20:24
od Libor Mašík
Zase jsem něco málo udělal na zprovoznění a dokončení XL Albatrose. Nejprve jsem řešil zatahování a ovládání přední podvozkové nohy. Nejprve se zdálo, že to asi nikdy fungovat nebude. Tím, že se podvozek zatahuje dopředu, je to opačně, než je podvozek konstruován. Tyčinka, která umožňuje ovládání směrovky i když je podvozek zasunut byla vpředu, před osou otáčení podvozku. Při zatažení se se celý mechanismus posunul dopředu a znemožňoval pohyb táhla. Zkoušel jsem různé varianty a částečně jsem to již vyřešil, ale zatahování bylo velice nespolehlivé.
Naštěstí mne napadla spásná myšlenka, podívat se na druhý podvozek, který jsem měl uschovaný. Kdysi jsem ho taky koupil ale bez podvozkových noh. A shodou náhod měl ovládání otáčení za osou otáčení. Takže přesně naopak, než podvozek původní. Takže jsem podvozky prohodil a zatahování i otáčení teď funguje.
Ovládání výškovky spočívala v provrtání trupu dlouhým vrtákem a ocelovým drátem.

Re: L-39 Albatros XL s podvozkem

PříspěvekNapsal: 14 črc 2017, 09:03
od Libor Mašík
První lety s "podvozkovým" XL Albatrosem mám za sebou. Úplně první let jsem absolvoval ve stejné konfiguraci jako lety s prototypem bez podvozku. To znamená, že jsem použil k napájení tříčlánek Li-pol. Startovali jsme z ruky. Ale tudy asi cesta nevede. Na tříčlánek se model taktak udržel jeden okruh v horizontu, takže jsem musel rychle přistát. Naštěstí se nic nestalo a Albatros přežil bez újmy.
Na další zkoušky jsem objednal čtyřčlánek Li-pol. S tímto akumulátorem to bylo již lepší, start z ruky se povedl a Albatros XL letěl. Ale jen chvilku, než vypnul regulátor. Takže mne čekal investice a výměna 40A regulátoru za 60A.
S kombinací 4 článek Lipol a 60A regulátor již XL Albatros s podvozkem letí, není to sice nějaký moc super výkon.
Překvapení mne ale čekalo po přistání, kdy jsem chtěl odpojit akumulátor. Kablík od akumulátoru k regulátoru, který jsem prodlužoval, byl skoro přetavený. To jsem asi trochu podcenil a při odběrech, jaké dmychadlo má, budu muset dát o dost větší průřez drátu.
Výkon a letové vlastnosti se snad zvýší vytmelením povrchu EPP. Prozatím to tak vždy fungovalo, takže uvidíme.

Re: L-39 Albatros XL s podvozkem

PříspěvekNapsal: 03 říj 2017, 07:14
od Libor Mašík
Včera jsem dostal fotografie čerstvě dokončeného a zalítaného XL Albatrose od Ládi Ochtábce.
Je poháněn tímto dmychadlem https://hobbyking.com/cz_cz/dr-mad-thru ... tore=cz_cz
Napájení 5-ti článkem Li-pol akumulátorů.
Dle rozhovoru s stavitelem a majitelem tohoto modelu létá Albatros velice dobře k úplné spokojenosti majitele. Startuje s podvozkem i z posekané trávy bez problémů.
Rozpětí modelu 950 mm a letová hmotnost 1600 g.