Stránka 3 z 4

Re: L-23 Super Blaník

PříspěvekNapsal: 12 pro 2013, 23:26
od pilot205
To záleží od povrchu letiska, pokial je tráva dostatočne vykosená tak sa to nemá prečo utrhnut. druhá vec je to že brzda je relatívne daleko od korena krídla, to znamena že pri preklopení krídla na strannu je vysunutá brzda relatívne nízko nad zemou...

Re: L-23 Super Blaník

PříspěvekNapsal: 13 pro 2013, 05:16
od racek
Určitě jen zhora , v Blaníku je na to rozhodně málo místa i tak ....

Re: L-23 Super Blaník

PříspěvekNapsal: 13 pro 2013, 18:45
od pilot205
tak jasne, v tom malom to je jasne, ale v tom velkom by mohla byt situacia ina. Ale to je jedno, zatial neriešim, ine by bolo keby mam ten model doma a do maleho je to zbytočné.

Ale ten olaminovany trup sa mi začína lubit, uvidim ked to bude komplet, škoda že neviem laminovat.

Re: L-23 Super Blaník

PříspěvekNapsal: 15 kvě 2014, 17:46
od pilot205
Zdravím, ako doporučujete riešit zavesenie smerovky? čo som na to pozeral, asi to bude nutné dobre premysliet:) dat hmoždinkové? alebo klasické a zavesit skoro až na doraz?

Re: L-23 Super Blaník

PříspěvekNapsal: 20 kvě 2014, 06:59
od Libor Mašík
Já jsem dal hmoždinkové závěsy. Osa otáčení přibližně v ose oblouku pohyblivé části směrovky. Je třeba si s tím trochu pohrát, aby byly dostatečné výchylky a nebyla příliš velká mezera mezi kýlovkou a směrovkou.

Re: L-23 Super Blaník

PříspěvekNapsal: 21 kvě 2014, 09:50
od pilot205
v ose oblouku je myslené ako osa radiusu? alebo v ose ako nábežné hrane kormidla?
Nedalo by sa to vyfotit?

Re: L-23 Super Blaník

PříspěvekNapsal: 21 kvě 2014, 19:11
od Libor Mašík
Ano, osa radiusu směrového kormidla. .

Re: L-23 Super Blaník

PříspěvekNapsal: 09 říj 2014, 09:31
od Libor Mašík
Stavba Blaníka jde sice pomalu dopředu, ale zase jsem trochu pokročil. Olaminoval jsem křídla, takže po sestavení je již vidět, jak bude L-23ka vypadat.
Křídlo je potaženo dvěma vrstvama skelné tkanina o hmotnosti 50g. Teď musím odříznout křidélka. Asi je udělám konstrukční balzová. Bude určitě líp vypadat.

Re: L-23 Super Blaník

PříspěvekNapsal: 10 říj 2014, 11:27
od racek
Jako bych už viděl skupinu ,,Očovský bačovia,, ;)
Pěkná práce 8-)

Re: L-23 Super Blaník

PříspěvekNapsal: 10 říj 2014, 19:07
od Libor Mašík
Teď bych chtěl popsat, jak jsem dělal křídlo.
Základ je vyříznut z polystyrénu, tvrdšího, podlahového. Je to stejný materiál, který je použit i na trup. Povrch jsem laminoval dvěmi vrstvami skelné tkaniny 50g/m2. Epoxy je použito L285.
Oba dva díly křídla (vnější a vnitřní) jsem nejprve slepil UHU-porem k sobě. Celé jsem to lehce přebrousil a vytmeli šlehaným tmelem. Po konečném přebroušení jsem celé křídlo natřel zředěným bezbarvým vodou ředitelným lakem.
Pak je třeba si připravit výřezy negativů. Tyto jsem taky slepil k sobě a rozříznul na horní a spodní část. Náběžku jsem odříznul u šablon skoro celou pryč. Je nutno zkontrolovat rovinnost šablon.
Náběžnou hranu křídel jsem laminoval nejprve a zvlášť, bez šablon. Ustřihl jsem dva pásky tkanina a dvě vrstvy jsem nalaminoval na křídlo.
Po vytvrzení, druhý den jsem laminoval zbytek křídla. Nejprve spodek. Ustřihl jsem dva pásy tkanina dle půdorysu křídla a ty jsem nalaminoval na křídlo. Nejprve jednu a pak druhou vrstvu.
Do spodní části negativní šablony jsem vložil pás "Durofolu" Tenkého, toho co se používá na kabiny. Slouží k separaci křídla od šablony. Nalaminované křídlo jsem vložil na negativ, shora jsem položil vrch negativu a celek zatížil.
Ideální by bylo vše vakuovat, ale já jsem počítal s určitou nedokonaostí křídla.
Durofol se pěkně otisknul na křídlo, ale né úplně na celé ploše. Vznikly "mapy" s kterými jsem počítal. Celé křídlo bude třeba přebrousit.
Stejně jsem postupoval u vrchní strany.
Křídlo mne překvapilo tuhostí a nízkou hmotností. Je s tím celkem práce, ale vyplatí se to.
Další možnost je potažení křídla balzou, nebo dýhou.