L-23 Super Blaník

Modely bez motoru...

Re: L-23 Super Blaník

Příspěvekod pilot205 » 12 pro 2013, 23:26

To záleží od povrchu letiska, pokial je tráva dostatočne vykosená tak sa to nemá prečo utrhnut. druhá vec je to že brzda je relatívne daleko od korena krídla, to znamena že pri preklopení krídla na strannu je vysunutá brzda relatívne nízko nad zemou...
pilot205
Člen fóra
 
Příspěvky: 240
Registrován: 03 pro 2013, 17:28

Re: L-23 Super Blaník

Příspěvekod racek » 13 pro 2013, 05:16

Určitě jen zhora , v Blaníku je na to rozhodně málo místa i tak ....
Uživatelský avatar
racek
Člen fóra
 
Příspěvky: 643
Registrován: 13 zář 2013, 20:38
Bydliště: Senomaty

Re: L-23 Super Blaník

Příspěvekod pilot205 » 13 pro 2013, 18:45

tak jasne, v tom malom to je jasne, ale v tom velkom by mohla byt situacia ina. Ale to je jedno, zatial neriešim, ine by bolo keby mam ten model doma a do maleho je to zbytočné.

Ale ten olaminovany trup sa mi začína lubit, uvidim ked to bude komplet, škoda že neviem laminovat.
pilot205
Člen fóra
 
Příspěvky: 240
Registrován: 03 pro 2013, 17:28

Re: L-23 Super Blaník

Příspěvekod pilot205 » 15 kvě 2014, 17:46

Zdravím, ako doporučujete riešit zavesenie smerovky? čo som na to pozeral, asi to bude nutné dobre premysliet:) dat hmoždinkové? alebo klasické a zavesit skoro až na doraz?
pilot205
Člen fóra
 
Příspěvky: 240
Registrován: 03 pro 2013, 17:28

Re: L-23 Super Blaník

Příspěvekod Libor Mašík » 20 kvě 2014, 06:59

Já jsem dal hmoždinkové závěsy. Osa otáčení přibližně v ose oblouku pohyblivé části směrovky. Je třeba si s tím trochu pohrát, aby byly dostatečné výchylky a nebyla příliš velká mezera mezi kýlovkou a směrovkou.
Libor Mašík
LM Model Team
LM Model Team
 
Příspěvky: 540
Registrován: 05 črc 2011, 21:38
Bydliště: Kobeřice

Re: L-23 Super Blaník

Příspěvekod pilot205 » 21 kvě 2014, 09:50

v ose oblouku je myslené ako osa radiusu? alebo v ose ako nábežné hrane kormidla?
Nedalo by sa to vyfotit?
pilot205
Člen fóra
 
Příspěvky: 240
Registrován: 03 pro 2013, 17:28

Re: L-23 Super Blaník

Příspěvekod Libor Mašík » 21 kvě 2014, 19:11

Ano, osa radiusu směrového kormidla. .
Libor Mašík
LM Model Team
LM Model Team
 
Příspěvky: 540
Registrován: 05 črc 2011, 21:38
Bydliště: Kobeřice

Re: L-23 Super Blaník

Příspěvekod Libor Mašík » 09 říj 2014, 09:31

Stavba Blaníka jde sice pomalu dopředu, ale zase jsem trochu pokročil. Olaminoval jsem křídla, takže po sestavení je již vidět, jak bude L-23ka vypadat.
Křídlo je potaženo dvěma vrstvama skelné tkanina o hmotnosti 50g. Teď musím odříznout křidélka. Asi je udělám konstrukční balzová. Bude určitě líp vypadat.
Přílohy
DSCF7464.JPG
DSCF7460.JPG
Libor Mašík
LM Model Team
LM Model Team
 
Příspěvky: 540
Registrován: 05 črc 2011, 21:38
Bydliště: Kobeřice

Re: L-23 Super Blaník

Příspěvekod racek » 10 říj 2014, 11:27

Jako bych už viděl skupinu ,,Očovský bačovia,, ;)
Pěkná práce 8-)
Uživatelský avatar
racek
Člen fóra
 
Příspěvky: 643
Registrován: 13 zář 2013, 20:38
Bydliště: Senomaty

Re: L-23 Super Blaník

Příspěvekod Libor Mašík » 10 říj 2014, 19:07

Teď bych chtěl popsat, jak jsem dělal křídlo.
Základ je vyříznut z polystyrénu, tvrdšího, podlahového. Je to stejný materiál, který je použit i na trup. Povrch jsem laminoval dvěmi vrstvami skelné tkaniny 50g/m2. Epoxy je použito L285.
Oba dva díly křídla (vnější a vnitřní) jsem nejprve slepil UHU-porem k sobě. Celé jsem to lehce přebrousil a vytmeli šlehaným tmelem. Po konečném přebroušení jsem celé křídlo natřel zředěným bezbarvým vodou ředitelným lakem.
Pak je třeba si připravit výřezy negativů. Tyto jsem taky slepil k sobě a rozříznul na horní a spodní část. Náběžku jsem odříznul u šablon skoro celou pryč. Je nutno zkontrolovat rovinnost šablon.
Náběžnou hranu křídel jsem laminoval nejprve a zvlášť, bez šablon. Ustřihl jsem dva pásky tkanina a dvě vrstvy jsem nalaminoval na křídlo.
Po vytvrzení, druhý den jsem laminoval zbytek křídla. Nejprve spodek. Ustřihl jsem dva pásy tkanina dle půdorysu křídla a ty jsem nalaminoval na křídlo. Nejprve jednu a pak druhou vrstvu.
Do spodní části negativní šablony jsem vložil pás "Durofolu" Tenkého, toho co se používá na kabiny. Slouží k separaci křídla od šablony. Nalaminované křídlo jsem vložil na negativ, shora jsem položil vrch negativu a celek zatížil.
Ideální by bylo vše vakuovat, ale já jsem počítal s určitou nedokonaostí křídla.
Durofol se pěkně otisknul na křídlo, ale né úplně na celé ploše. Vznikly "mapy" s kterými jsem počítal. Celé křídlo bude třeba přebrousit.
Stejně jsem postupoval u vrchní strany.
Křídlo mne překvapilo tuhostí a nízkou hmotností. Je s tím celkem práce, ale vyplatí se to.
Další možnost je potažení křídla balzou, nebo dýhou.
Přílohy
Kopie - DSCF7350.JPG
Kopie - DSCF7359.JPG
Kopie - DSCF7403.JPG
Libor Mašík
LM Model Team
LM Model Team
 
Příspěvky: 540
Registrován: 05 črc 2011, 21:38
Bydliště: Kobeřice

PředchozíDalší

Zpět na Větroně

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron