Stránka 1 z 4

potiahnutie L-23 u výrobcu

PříspěvekNapsal: 20 úno 2014, 18:53
od pilot205
Ahojte, zdravím predovšetkým pana Mašíka. Chcem sa opýtať bolo by možné po dohode potiahnuť L-23 balzou priamo u Vás? Z dôvodu nedostatku času sa k tomu asi nedostanem. Všetko by sa samozrejme zaplatilo, materiál, robota a samozrejme model.

Obávam sa ale že to asi nepôjde, neviem či s tým máte skúsenosti ale za dotaz nič nedám.

Ďakujem.

Re: potiahnutie L-23 u výrobcu

PříspěvekNapsal: 20 úno 2014, 19:14
od Libor Mašík
S tímto nemám zkušenosti, takže asi bych do toho nešel. Já mám u svojí L-23 prozatím rozpracovaný trup potažený laminátem. Je to perfektně lehké a pevné.

Re: potiahnutie L-23 u výrobcu

PříspěvekNapsal: 20 úno 2014, 19:43
od racek
Není to nic složitého , Je zapotřebí mít k vyřízlému jádru i negativní odpad , vezme se balsa spojí k sobě maskovací páskou a ořízne do příslušého tvaru křídla tak aby byla o něco delší než jádro , pak se vezme váleček a naválečkuje se purex na celý spojený plát balsy , přiloží se na požadované místo , vloží se do ,,pouzdra,, z negativního odřezu, zajistí proti pohybu , zatíží se nejlépe deskou s autobaterií , podle potřeby a velikosti i více kusy , no a po zaschnutí druhá strana , pak se odříznou a začistí přesahy a je hotovo , alespoň tatkto to děláme u nás a myslím že i všude jinde s minimálním rozdílem v postupu , to samé platí pro dýhu ;)
Takto jsem potahoval křídla na Blochu a i na Pionýru , ale tam budu středy páskovat proužky a pak na to přijde folie aby bylo dosaženo konstrukčního efektu...

Na Pavlovém čmeláku je to hezky nafoceno http://www.cora-rc.estranky.cz/fotoalbu ... 7a-cmelak/

Re: potiahnutie L-23 u výrobcu

PříspěvekNapsal: 20 úno 2014, 20:33
od pilot205
No jo, ale u nás mi radili, že to nemam robit rovno s tenkej balzy ale že urobit si platy s hrubšej a tu potom zbrusit na hrubku 0,8mm. Lebo vraj taku tenku nenalepim presne k sebe a budu tam odskoky...

No ten čmelák je pekný, ale nechápem tie platy su k sebe prilepene len paskou a ta sa potom z vrchnej strany odlepí? pláty sa k sebe na tupo nelepia?

Re: potiahnutie L-23 u výrobcu

PříspěvekNapsal: 20 úno 2014, 20:40
od Libor Mašík
Potažení křídla je v pohodě. Problém by byl asi u potažení trupu, který je kulatý.

Re: potiahnutie L-23 u výrobcu

PříspěvekNapsal: 20 úno 2014, 20:42
od pilot205
no, to by bolo horšie ale tiež by to snad nejak šlo...už ma to celkom láka, lebo sezóna sa blíži...

Re: potiahnutie L-23 u výrobcu

PříspěvekNapsal: 21 úno 2014, 05:39
od racek

Re: potiahnutie L-23 u výrobcu

PříspěvekNapsal: 21 úno 2014, 07:17
od Libor Mašík
V DF rcmania je L-23 z mojí produkce potažená balzou.
http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=23&t=60592&start=105

Re: potiahnutie L-23 u výrobcu

PříspěvekNapsal: 21 úno 2014, 07:48
od Standa
V podstatě souhlas s rackem až na to, že purex roztírám platební kartou (stejně na ní nic není) protože stačí velmi tenká vrstva, namažu oba potahy (spodní i vrchní), lehce postříknu vodou, nejlépe rozprašovačem (purex lépe napění) a lepím oba potahy najednou v zatížených negativech. Zatížení musí být voleno s citem, protože když je tlak velký, tak se může polystyrenové jádro zdeformovat. Není se třeba ničeho bát, po pár křídlech se to naučí každý. :lol:

Re: potiahnutie L-23 u výrobcu

PříspěvekNapsal: 21 úno 2014, 08:11
od Standa
Možná ještě pár připomínek k odkazu rcmania od LM.
Prkénka balzy by měla být rovnoběžně s náběžkou a současně s odtokovkou a z toho vyplývá že střed se musí dořezávat do úhlů, což je sice pracné, ale výsledek je pevný a nekroutí se. Zároveň nastavování prkének na délku nelze dělat na kolmo, ale pod ůhlem cca 45°. Slepy by se měly střídat, tak aby nebyly blízko sebe. Nevím jestli je to z mého popisu srozumitelné, ale jinak to písemnou formou neumím popsat.To je moje zkušenost, ale nikomu tento postup nevnuciji. :roll: