S chlazením je obecně u EPP modelů problém. Tento materiál je dobrý izolant, takže moc nechladí. Já to řeším vyvrtáním otvorů v přední části trupu, nejlépe někde dole, kde to není moc vidět. Důležitý je pak odvod chladícího vzduchu. Obecně musí být otvory pro odvod vzduchu cca dvojnásobné oproti vstupům. Ideální to asi nikdy nebude.
I já se trochu přidám do diskuse. U F4U XL /OLATHE/ jsem chlazení motou řešil tak, že jsem udělal v podstatě funkční žaluzie za motorem, tak jak je měla předloha. Někde to je tady na fóru na fotkách. Jinak je možné se podívat na naše stránky http://letecko-modelarska-seslost.webnode.cz tam je to v archivu více zdokumentované. Chlazení regulároru jsem řešil tak jak napovídá p. Mašík, to znamená díry do motorové přepážky a odvod vzduchu trupem za křídlem. S chlazením moruru je problém u všech modelů, všech velikostí a někdy díky tomu nelze dodržet ani maketovost. Bohužel.
Další věc ohledně chlazení je správné nadimenzování pohonu. Je dobré dát vše o "třídu" výše než je požadováno. Např. místo 18A regulátoru dát 30A, akumulátor místo 20C dát 30C. Není to vždy nutnost, ale pokud není velký cenový rozdíl, raději volit toto.
Jinak za dobu co létám s EPP modely se ještě nestalo, abych měl problém s létáním z důvodu chlazení. A po pravdě řečeno to nějak extra neřeším. Aby tam byl nějaký otvor na přívod, o něco větší na odvod a nějak to funguje. Pokud se létání nepřehání a neudělá se např 10 letů ihned za sebou, tak při délce letu 6 až 10 minut s přestávkami mez starty není celkem problém.
Díky moc za rady, mám tam mít regulátor 40A, bude 70A (mám ho ve "skladu"), motor je až na 4S, bude na 3S s vrtulí, která se používa při 4S, takže bude vše s dostatečnou rezervou a bez zbytečného namáhání. To by také mělo hodně eliminovat zbytečné teplo. Vše by mělo při létání na plný plyn (což se nestane), běžet na cca 60%.