Stránka 2 z 3

Re: Z-226 OK-KNR

PříspěvekNapsal: 15 zář 2011, 20:09
od Libor Mašík
Taky většinou dělám celou šablonu najenou, ale v případě kostiček by to nešlo, šablona by se rozpadla na jednotlivé čtverečky. Dále jsem přesně nevěděl, jak to bude všechno na sebe navazovat. Křídlo spodní a vrchní část, směrovka a výškovka na trup atd...
Proto jsem musel zvolit tento celkem složitý a zdlouhavý postup.

Re: Z-226 OK-KNR

PříspěvekNapsal: 15 zář 2011, 20:55
od Libor Mašík
Práce na barvení křídla pokročila. Více je vidět na fotkách.

Re: Z-226 OK-KNR

PříspěvekNapsal: 18 zář 2011, 20:42
od Libor Mašík
Křídlo je hotovo, takže pokračujeme na kormidlech. Nejprve jsem začal barvit výškovku.

Re: Z-226 OK-KNR

PříspěvekNapsal: 24 zář 2011, 07:50
od Libor Mašík
Křídlo a výškovka je hotova, takže postupně pokračuji na směrovce a zadní částí trupu.

Re: Z-226 OK-KNR

PříspěvekNapsal: 17 říj 2011, 20:46
od Libor Mašík
Další pokračování bylo kompletní nabarvení kostičkami zadní část trupu plus výroba a instalace otočné a řiditelné ostruhy. Na rozdíl od návodu je u tohoto modelu zhotovena ovládaná ostruha. Chci vyzkoušet, jak se bude model chovat s touto ostruhou při pojíždění a startu ze země.

Re: Z-226 OK-KNR

PříspěvekNapsal: 18 říj 2011, 21:53
od Libor Mašík
Poslední část modelu, kde jsou kostičky je motorový kryt. Z toho a hlavně přední masky motoru jsem měl trochu obavy. Ale myslím, že výsledek stojí za to. Posuďte sami.

Re: Z-226 OK-KNR

PříspěvekNapsal: 22 říj 2011, 08:30
od Libor Mašík
Takže jednou z posledních částí, která na modelu schází je kabina. Rám je zhotoven z výkresu, ze kterého je vyříznut rám ostrým nožem. Před tím je z jedné strany barven barvou stejnou jako trup a z druhé strany bezbarvým lakem. Rám je třeba dobře impregnovat, protože za vlhkého počasí má papír tendeci ke kroucení.

Re: Z-226 OK-KNR

PříspěvekNapsal: 20 lis 2011, 15:12
od Libor Mašík
Nakonec jsem pomocí šablony a metody "tupování" zhotovil imatrikulační znaky.

Re: Z-226 OK-KNR

PříspěvekNapsal: 30 lis 2011, 22:16
od Libor Mašík
Takže nakonec několik fotografií hotového modelu.
Model je osazen motorem BL 2836/9 s vrtulí 9/5", akumulátor Li-pol 3s 2200 mAh.
Zbarvení bylo složité, jak jsem předpokládal, ale výsledek myslím stojí za to. Za letu vypadá velice efektně...

Re: Z-226 OK-KNR

PříspěvekNapsal: 06 dub 2013, 19:25
od Jan Pichrt
Cim si lepil konkretne tento kus popr. vetsiho brasku? Jsem docela prekvapeny velikosti stycnych ploch kridel a tak uz dva dny premyslim, jak je nejlepe spojit. Doted jsem tvrdou penu lepil vzdycky jen UHU, ale na velke plochy nechci pouzit, protoze se v horku rozlepuje...