Stránka 1 z 8

Konverze Z-226 na 326MF

PříspěvekNapsal: 06 led 2015, 22:10
od Lukáš.G
Zdravím. Pokusím se o přestavbu klasické 226 na 326MF. Konkrétní stroj zatím nebudu prozrazovat. Zatím mám vyrobené a nalepené baky na koncích křídel. Celkové práce zatím dva večery.

Re: Konverze Z-226 na 326MF

PříspěvekNapsal: 07 led 2015, 21:53
od Lukáš.G
Dnes slepení trupu plus dolepení pilotního prostoru na menší kabinu. A nakonec úprava směrovky vlepení spodního klínu.

Re: Konverze Z-226 na 326MF

PříspěvekNapsal: 09 led 2015, 21:16
od Libor Mašík
Perfektní, jen tak dál. Jsem rád, že zase vznikne další zajímavá přestavba.
Jinak kola na hlavní podvozek mají průměr 55 mm a na ostruhu 35 mm.(odpověď na emailový dotaz)

Re: Konverze Z-226 na 326MF

PříspěvekNapsal: 09 led 2015, 22:06
od Lukáš.G
Díky za odpověď. Podvozková kola už mám a kupodivu jsem se trefil. Původní plán byla 226 Viktorie ale to jsem rychle vzdal vzhledem k celkem složité úpravě přídě motoru Lycoming. Bylo by to hodně složité aby to vypadalo dobře.
Jinak moje 326tka bude OK-SEN z LKZA.

Re: Konverze Z-226 na 326MF

PříspěvekNapsal: 09 led 2015, 22:30
od Libor Mašík
Ok-SEN je celkem atraktivní předloha, má zajímavé žluto modré zbarvení. Jen ty kostičky na křídle a směrovce budou celkem "výzva".

Re: Konverze Z-226 na 326MF

PříspěvekNapsal: 09 led 2015, 23:02
od Lukáš.G
No to ano. Mám v plánu začít u směrovky. A to tak, že ji obkreslím na papír, rozpočítám velikost kostiček narýsuju rozmístění a podle toho budu dělat šablony. Počítač a autocad nepřipadá v mém případě v úvahu... :D
Měl bych dotaz. Před rokem 89 byla na LKZA žlutooranžová 326tka M Používala se spolu s 526tkou ok-cxc na aerovleky. Nevíte jakou imatrikulaci tohle éro mělo?? Snažil jsem se pátrat v historii všech u nás letuschopných 326tek i 305tek a nikde jsem se o tom že by bylo někdy v Zábřehu nedočetl.

Re: Konverze Z-226 na 326MF

PříspěvekNapsal: 10 led 2015, 00:02
od Libor Mašík
Ano před OK-SEN byla na Zábřehu Z-326 OK-OTB, která pokud pamatuji, byla celá žlutá. Teď létá někde v čechách a má velice pěkné zbarvení.

Re: Konverze Z-226 na 326MF

PříspěvekNapsal: 10 led 2015, 11:01
od Henry
OK-SEN je moc pěkná předloha, mám rád žlutou barvu ;)

Přípravy šablon v počítači ale není třeba se nijak obávat, dost to ulehčuje práci a vetšinou se nemusí nic počítat. Prostě se upraví velikost přetažením myši, nebo zadáním velikosti v číslech. Přikládám obrázek směrovky, který jsem vytvořil za pár minut v corelu na podkladu vaší fotky. Velikost kostiček jsem jen odhadl podle obrázku http://www.airplane-pictures.net/photo/ ... ll-models/

Re: Konverze Z-226 na 326MF

PříspěvekNapsal: 10 led 2015, 14:37
od Lukáš.G
Děkuji vám Libore za objasnění OK-OTB. Tohle byla moje poslední záhada co se bývalých letadel z LKZA týká. Jsou to moje vzpomínky z dětství, protože tyhle všechny éra nám lítala nad domem a docela mne zajímalo jestli jsou ještě v provozu někde jinde.
Děkuji taky Henrymu za načrtnutí kostiček na směrovce. Mi vyšla velikost jedné kostičky zhruba na 2x2cm. Zkusil jsem to postaru s pravítkem a tenkým fixem. No výsledek posudtě sami. Myslím že základní koncepci šablony bych měl.

Re: Konverze Z-226 na 326MF

PříspěvekNapsal: 11 led 2015, 23:33
od Lukáš.G
Dnes provedena úprava kabiny. Odřezání čelního štítku, zkrácení délky kabiny a opětovné dolepení předního štítku pod menším úhlem. Celková práce asi dvě hodiny. Ale vymyslet jak to udělat a hlavně jak kabinku slepit zabralo dny :-D Nakonec se povedlo a opětovné slepení jsem provedl tavnou pistolí. Vznikl tak celkem pevný a hlavně pružný spoj.