Stránka 1 z 2

přestavba Z-226 na Z-526

PříspěvekNapsal: 02 lis 2013, 12:55
od Libor Mašík
Vyzkoušeli jsme po nějaké době zase něco nového a to přestavbu klasické malé Z-226 na Z-526. Není to úplně "maketová" přestavby, ale i tak si myslím že vznikne nový pěkný model.
Jelikož Z-526 má zatahovací podvozek, rozhodovali jsme se, jestli zvolit zatahovací, nebo pevný.
Myslím, že tento model je pro zatahovací podvozek malý, takže zvítězila varianta s pevným podvozkem v zatažené poloze.
Předloha pro model je vidět na fotce.

Re: přestavba Z-226 na Z-526

PříspěvekNapsal: 02 lis 2013, 15:40
od racek
Tak to jsem zvědav na konkurenci ;)

Re: přestavba Z-226 na Z-526

PříspěvekNapsal: 02 lis 2013, 19:25
od Libor Mašík
Jak jsem již psal, podvozek bude pevný v zataženém stavu. Takže jako první jsme rozřezali kolo na dvě části a do křídla zhotovili výřezy pro zalepení kol. Kryty podvozků jsou z EPP (válec rozřezaný na dvě poloviny)

Re: přestavba Z-226 na Z-526

PříspěvekNapsal: 04 lis 2013, 16:00
od Libor Mašík
DSCF5517.JPG
Kabina s jednodušším rámováním než má Z-226 je udělána z šedé reklamní folie.

Re: přestavba Z-226 na Z-526

PříspěvekNapsal: 09 lis 2013, 08:40
od Libor Mašík
Další úprava spočívala ve větším zapuštění křídla do trupu a zhotovení "přechodu" ve spodní části trupu pod křídlem. Tento přechod je vybroušen z kousku EPP.

DSCF5209.JPG
DSCF5207.JPG

Re: přestavba Z-226 na Z-526

PříspěvekNapsal: 09 lis 2013, 11:02
od racek
Toto dořeším u XXL vlepením buď depronu nebo kousku balsy zespodu na křídlo , ono to měla ale i Z-226

Re: přestavba Z-226 na Z-526

PříspěvekNapsal: 17 lis 2013, 20:03
od Libor Mašík
Stavba již spěje k samotnému závěru. Model je již sestaven, nyní děláme zbarvení a nápisy. Barvy jsou použity HetColor. Je to tónovací barva, kterou je možno použít i přímo k barvení.
Trup a křídlo je barveno molitanovým válečkem, písmena jsou "tupována" hustou barvou přes šablonu.

Re: přestavba Z-226 na Z-526

PříspěvekNapsal: 18 lis 2013, 07:55
od racek
Pěkné , koukám že máme každý jiný styl , já to dělám všechno štětcem a pořádně zalít do všech pórů , vlajky , nápisy pruhy a imatrikulace včechno od ruky předem nakreslené a ručně štětcem o více tloušťkách , podle toho na co to je. Koukám že když je jedna barva zkusím to také na Blaníka válečkem , vypadá to kvalitně zalité. Já už mám 526 z 90% v barvě , včera jsem zadělal vše do křídel. Podvozky , klapky a křidélka už poslouchají na vysílač , teď už to vydržím až do finále a vše pak nasypu do vlákna. ;)
Možná se prndám z blbůstkama až příliž , ale myslím že výsledek bude stát za to , tedy doufám :)

Re: přestavba Z-226 na Z-526

PříspěvekNapsal: 18 lis 2013, 14:08
od Libor Mašík
Ten váleček používám vždy, hlavně na větších plochách. Barva je pak pěkně rovnoměrná a není velká spotřeba barvy. I když někdy je třeba i více vrstev. Menší plochy a všelijaké rohy a zákoutí dodělám štětcem. Štětec používám s tvrdými štětinami, ať se barva dostane do všech pórů a nerovností.

Re: přestavba Z-226 na Z-526

PříspěvekNapsal: 19 lis 2013, 09:15
od racek
Ono také záleží na odstínu , s modrou a bílou nemám problém , ale kolegův Z-226 bude , z části už je žlutý , taková ta čmelákovská , no prostě klasika trenér s červeným a černým proužkem a ta nekreje , vypadá to na ještě jednu vrstvu aby to bylo pěkné. Transalla jsem musel také 2 vrstvy i když je to šedá. Jinak mimochodem Transalla jsem barvil Balakrylem na plasty a na EPP drží skvěle , měl jsem lepenkou přilepenou kamerku a pak jsem jí ,,lehce,, strhnul a nic , absolutně bez poškození povrchu , být tam něco jiného , tak je to z 20% na lepence , jen škoda že dělají jen asi 4 odstíny.
https://www.google.cz/search?q=Balakryl ... 0#imgdii=_